اخبار روزاقتصاد

تحلیلگر: مالکیت نهادی ETF بیت کوین در سه ماهه گذشته به 24 درصد رسید

تحلیلگر: مالکیت نهادی ETF بیت کوین در سه ماهه گذشته به 24 درصد رسید

علی رغم کاهش قیمت بیت کوین و محیط چالش برانگیز بازار، مالکیت نهادی ETF بیت کوین نقدی ایالات متحده در سه ماهه گذشته افزایش یافت.

مالکیت نهادی بیت کوین نقطه ای ایالات متحده ETF تا پایان سه ماهه دوم سال 2024 به 24 درصد افزایش یافت. وین رایت طبق بایگانی‌ها و داده‌های جدید منتشر شده 13-F که توسط Coinbase. 

این رشد علی‌رغم یک محیط چالش‌برانگیز بازار رخ داد که کل دارایی‌های تحت مدیریت این ETF‌ها با کاهش 13 درصدی نسبت به سه ماهه به 51.8 میلیارد دلار، ناشی از کاهش بیت کوین (BTC) قیمت .


Analyst: Institutional ownership of Bitcoin ETFs reached 24% last quarter - 1
منبع: Farside Investors and Coin Metrics. منبع نمودار: H.C. Wainwright

در میان شاخص‌ترین سرمایه‌گذاران نهادی جدید، گلدمن ساکس، با 412 میلیون دلار سهام ETF، و مورگان استنلی، با 188 میلیون دلار، هر چند بخشی از این دارایی ها محتمل است. برای مشتریان نگهداری می شود.

جریان های ورودی بیت کوین ETF

نقطه ETF بیت کوین در 19 آگوست شاهد ورود قابل توجهی 61.98 میلیون دلاری بود که توسط BlackRock’s IBIT با 92.7 میلیون دلار رهبری شد. این در حالی بود که برخی از ETF ها مانند BITB Bitwise و BTCO Invesco Galaxy با جریان خروجی مواجه شدند. مجموع ورودی‌های تجمعی برای ETFهای بیت‌کوین اکنون از 17.4 میلیارد دلار فراتر رفته است.

مشاوران سرمایه‌گذاری اکنون 36.6 درصد از کل دارایی‌های نهادی در ETF بیت کوین را به خود اختصاص می‌دهند، از 29.8 درصد در سه ماهه اول، در حالی که دارایی‌های صندوق تامینی از 37.7 درصد به 30.5 درصد کاهش یافته است.

علی‌رغم این نوسانات بازار، ETF‌های بیت‌کوین نقطه‌ای 2.4 میلیارد دلار جریان خالص ورودی را در طول سه ماهه تجربه کردند که نشان‌دهنده علاقه سازمانی پایدار به فضای کریپتو است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا